Extra begeleiding

Bij ons op school heeft elke leerling extra zorg nodig. Die zorg staat beschreven in het individueel
ontwikkelingsperspectief dat we elk jaar maken voor elke leerling. Hierin staan ook de concrete
doelen voor de leerling in het betreffende schooljaar.

We hebben een intern begeleider op school. Mocht u vragen of twijfels hebben over het
didactisch functioneren van uw kind, neem dan contact op met de intern begeleider: Ab de
Boer  a.deboer@gunningschool-so.nl

Voor vragen over het gedrag van uw kind kunt u terecht bij onze orthopedagoog Saskia
Peschar  s.peschar@gunningschool-so.nl

Geertje Janssen is onze maatschappelijk deskundige die ouders helpt bij het contact zoeken
met hulpverlening g.janssen@gunningschool-so.nl

Commissie van Begeleiding

De Commissie van Begeleiding is verantwoordelijk voor de zorgstructuur op school. In de CvB zitten schoolleider Barbara de Munnik, interne begeleider Ab de Boer en orthopedagoog Saskia Peschar.

Ergotherapie

Inge Klaver van Ergotherapie Kennemerland is onze ergotherapeut. Zij behandelt op school kinderen met (senso)motorische problemen (zoals problemen met een goede pengreep of bestek vasthouden) en problemen in de zintuiglijke prikkelverwerking (zoals evenwicht bewaren of spelen met zand en klei). Doordat de behandeling op school plaatsvindt, kan de ergotherapeut met de leerkrachten overleggen. Aangeleerde vaardigheden worden zo beter gestimuleerd en sneller toegepast in de klas.

Als ouder bent u welkom om mee te kijken met de behandeling van uw kind.

Meer informatie op www.ergotherapiekennemerland.nl onder het tabblad Kinderergotherapie.

Aanmelden kan via onze school-orthopedagoog Saskia Peschar – s.peschar@gunningschool-so.nl

Vaktherapie Beeldend

Wij werken ook samen met vaktherapeute Terenja Dors van Praktijk CreaTher in Haarlem Noord.
Vaktherapie Beeldend is een DOE-therapie, het is geschikt voor kinderen omdat ze niet met woorden hoeven uit te leggen wat er aan de hand is. Het doel van de therapie is het (opnieuw) op gang brengen van de (vastgelopen) ontwikkeling van een kind. Kinderen kunnen werken, spelen, vormgeven en experimenteren met verschillende beeldende materialen en technieken zoals klei, gips, hout, teken- en schildermaterialen. Zo kunnen ze hun ‘verhaal’ vertellen en tegelijk werken aan de oplossing van hun probleem.

Beeldend werken helpt bijvoorbeeld wanneer een kind moeite heeft met het uiten van gevoelens.
Ook kunnen kinderen oefenen met angsten overwinnen of meer zelfvertrouwen opbouwen. De
therapie kan op school of in de praktijk onder schooltijd plaatsvinden.

Meer informatie op www.creather.nl.

De Commissie van Begeleiding van school adviseert na overleg met de groepsleerkracht en de ouders of een leerling gebaat is bij vaktherapie.